Installation, service og vedligehold

God service og godt håndværk

Erfaring og kompetencer

SIF Gruppen er i dag en af Sjællands største og mest erfarne servicevirksomheder inden for el-branchen. Med vores mere end 120 servicevogne dækker vi hele Sjælland og yder service til både erhvervs-, statslige-, offentlige-, og private kunder. 

Vi er stolte af vores gode og langvarige relationer til vores kunder, og værdsætter det gode og konstruktive samarbejde. Service og kundepleje er nøgleordene for os som dagligt beskæftiger os med installation, service og vedligehold af både traditionelle el-installationer, sikringsinstallationer og intelligente komfort og energistyringsløsninger. Vi ved af erfaring, at faste og tilfredse kunder får man kun, når man kombinerer kvalitetsarbejde med god service.

Uanset hvilken opgave vi står overfor, er det vores mål at forstå kundens behov og skabe tryghed og tilfredshed med den valgte løsning, med særlig fokus på økonomi, kvalitet og fremtidige udvidelsesmuligheder. Vi lægger stor vægt på god kommunikation forud for igangsættelsen af en hver opgave.  

Vi løser alle typer opgaver inden for installation, reparation, fejlafhjælpende og forebyggende service inden for følgende områder:

Vores kompetenceområder

Vi rådgiver, installerer, reparerer og vedligeholder inden for følgende områder: 

Udbud og licitationer

En væsentlig del af SIF Gruppens installations- og servicearbejde består også af vundne private- og offentlige udbud og licitationer vedrørende blandt andet udvidelser og renoveringer eller rammeaftaler. 
Løbende udvikling og uddannelse
Vi er meget stolte af vores erhverv som vi har næsten 100 års erfaring inden for. Vi har tradition for godt håndværk, og vi er bevidste om den enorme udvikling der er inden for el-og teknikbranchen når det gælder krav og kompetencer. Vi har derfor altid fokus på vigtigheden af løbende udvikling og uddannelse af vores medarbejdere både fagligt og ledelsesmæssigt.

Altid én fast kontaktperson

Alle kunder, uanset størrelse og type har én fast kontaktperson fra SIF Gruppen. Den udvalgte funktionsleder er kompetence og personlighedsmæssigt tilpasset kunden og opgavetypen, således at der tilsikres en god dialog og et godt samarbejde. Den udvalgte funktionsleder er klædt på til opgaven, og han har det fulde ansvar for den enkelte kundes tilfredshed med SIF Gruppen som leverandør og samarbejdspartner.

Et fast team af kompetente elektrikere

Den funktionsleder som har ansvaret for den enkelte kunde sørger for at de elektrikere og teknikere som er tilknyttet en kunde eller en bestemt opgave, som udgangspunkt også altid er de samme. Der er således tale om et fast team, som har et godt kendskab til både bygninger, relevante reglementer og personale hos kunden. Dette er for at sikre en høj grad af effektivitet, sikkerhed og tillid. 

Ved eventuelt forfald af enkeltpersoner kan vi til en hver tid trække på de mange kvalificerede ressourcer i vores organisation, hvor alle vores medarbejdere er fagligt kompetente, pålidelige, erfarne og ikke mindst fleksible.

Udstyr og materialer

SIF Gruppen sørger for, at de til kunden tilknyttede medarbejderes servicevogne alle er udstyret til formålet med relevant værktøj og måleinstrumenter.

Ved køb af materialer har vi 24 timers materialebestilling hos vores grossist, med dag-til-dag levering. Ved hasteopgaver er der mulighed for levering samme dag.

Digital registrering

I SIF Gruppen tildeles alle opgaver digitalt til tablet eller smartphone. Herfra foregår al timeregistrering og materialebestilling ligeledes digitalt. Foretages der ændring på installationer udfyldes endvidere et digitalt SKS skema, i henhold til vores kvalitetssikringssystem. Ved færdigmelding gives besked til økonomisystemet således at hurtig fakturering kan tilsikres. 

Opgavestyring

Styring af igangværende opgaver foregår altid digitalt. Opgaverne tildeles til en tablet eller smartphone og selve styringen og overblikket foregår via Expandit i en overskuelig grafisk brugerflade.

 

Responstid

Responstid defineres som den tid der går fra en fejlmelding er foretaget til fejlretning påbegyndes. Med en serviceaftale med SIF Gruppen kan vi tilbyde vores kunder de responstider der måtte være behov for. Vi er meget bevidste om den vigtighed et eventuelt nedbrud kan have for en virksomheds drift.

Vagt og beredskab

For at yde vores kunder en enkel og sammenhængende service, besvares vores hovednummer døgnet rundt – alle ugens dage, og vi har altid et kompetent mandskab på vagt.

Uden for normal arbejdstid går alle kald direkte til en kontrolcentral. Her registres opgaven med digital log, som efterfølgende sendes til vagthavende tekniker.

Håndtering af vagtplan

Der udarbejdes vagtplan for et halvt år ad gangen, hvor også ferie og andre planlagte fridage indgår, således at der altid er planlagt dækning.

I forbindelse med sygdom eller anden uforudset hændelse, sørger SIF Service Center, i samarbejde med servicechefen for at der etableres dækning for vagtberedskabet. Vagtplanen følges op dagligt for eventuelle korrektioner.

Vagthavende tekniker har altid en ”back-up” tekniker der kan trækkes på ved flere sammenfaldende fejlmeldinger.

”Service og kundepleje er nøgleordene for os som dagligt beskæftiger os med installation, service og vedligehold af både traditionelle el-installationer, sikringsinstallationer og intelligente komfort og energistyringsløsninger”

Morten Bodholdt Nilsson, Servicechef

SIF Gruppen · Generatorvej 12, 2860 Søborg · Tlf. 39 750 750 · sif@sif.dk