6.7.2022

Grøn – grønnere – SIF

Vil du være blandt de første til at få besøg af Den Grønne Servicevogn, som er dokumenteret grøn fra inderst til yderst og er markedets mest bæredygtige valg? Det bliver nu en mulighed med SIF Gruppen, som sender Den Grønne Servicevogn på gaden i uge 27.

Grøn – grønnere – SIF

Bæredygtighed, der er til at tage og føle på

Som en del af SIF Gruppens arbejde med den grønne omstilling og bæredygtighed tog SIF Gruppens ledelse for godt tre måneder siden initiativ til et koncept, der skulle starte hos montørerne og ikke i et regneark hos ledelsen. Ønsket var at igangsætte en proces med fokus på at konkretisere tiltagene så meget som muligt og tage fat der, hvor SIF Gruppen selv kan gøre en forskel både fysisk og mentalt.

”Vi nedsatte en arbejdsgruppe bestående af montører, afdelingsledere og vores samarbejdspartnere Solar Danmark A/S og Schneider Electric Danmark A/S, som vi har afholdt flere workshops med, hvor vi har fokuseret på bæredygtighed. Vi har siddet fysisk omkring en servicevogn på et hemmeligt, lukket lager, hvor vi har drøftet og udviklet konceptet. Det var vigtigt for os at gøre det meget nærværende og konkret, og på den måde nåede vi frem til konceptet om Den Grønne Servicevogn.”, fortæller Administrationschef i SIF Gruppen, Anette Krogsgaard.
 

Servicevognen er grøn fra inderst til yderst - den er 100% eldrevet og har solceller på taget til at oplade el-værktøjet, og leverandører af materialer og inventar er nøje udvalgt efter deres bæredygtighedsprofil. Selv montøren bliver bæredygtig - han er netop ved at gennemføre en uddannelse, der gør ham i stand til at rådgive kunderne om de mest bæredygtige valg inden for el-området. Alle bæredygtige elementer bliver løbende dokumenteret, og dokumentationen vil være tilgængelig fra bilen. Bilen er til at se og føle på – den er mere end et måltal i en statistik. Den er ikke alene grøn, for der er også taget hensyn til medarbejderne, idet der er tænkt ergonomi ind i materialevalget, både hvad angår vægt, monteringslethed og sundhed.

Som kunde kan du vælge den mest bæredygtige løsning og ringe og bestille Den Grønne Servicevogn på et specifikt telefonnummer, hvor du får direkte kontakt til montøren af Den Grønne Servicevogn.

 

Konceptet: bil, uddannelse og åbenhed

Konceptet tager sit udspring i selve servicevognen, som kommer på gaden i uge 27. Indtil videre er Den Grønne Servicevogn unik, men planen er, at der skal lanceres flere af slagsen hen over efteråret. I SIF Gruppen har medarbejderne adgang til op mod 200 uddannelser og kurser, og Den Grønne Servicevogn kommer til at være et fysisk omdrejningspunkt for uddannelse af medarbejderne inden for bæredygtighed målrettet Den Grønne Servicevogn.

”Alle vores medarbejdere skal have en uddannelse i SIF Gruppens strategi inden for bæredygtighed, og vores montører skal klædes på til at rådgive vores kunder i bæredygtige løsninger. Læring er bedst tæt på eget miljø, så uddannelsen foregår fysisk omkring selve bilen. SIF Gruppen vil hele tiden være i front, og vi kommer løbende til at holde disse servicevogne opdaterede inden for nye, bæredygtige løsninger. Udviklingen fortsætter!”, uddyber Adm. Direktør i SIF Gruppen Lars Mejlby.
 

Der bliver fuld åbenhed omkring Den Grønne Servicevogn. Al dokumentation er tilgængeligt fra bilen, og på sigt vil SIF Gruppen udvikle en digital platform, hvor kunderne får fuld adgang til al information vedrørende bæredygtighed og Den Grønne Servicevogns bæredygtighedspåvirkning.

 

Passer på fremtiden

Den Grønne Servicevogn gør det ikke alene. På den lange bane vil SIF Gruppen håndtere genbrugsmaterialer, så det f.eks. vil være muligt som kunde at kunne vælge en brugt stikkontakt. Lokalt på hovedkontoret i Søborg bygger SIF Gruppen allerede den glade containerplads om, så der også sorteres for genbrug - og ikke nok med solcellerne på bygningernes tage - så er samtlige af virksomhedens lokationer overgået til 100% grøn strøm fra vindmøller.

”Vi passer på hinanden, og vi passer på vores fælles fremtid, for vi skal tænke på de næste generationer. Dette tiltag understøtter denne mission. Det er godt for miljøet, men det er naturligvis også en god forretning. Kunderne efterspørger grønne løsninger, og vi differentierer os i markedet med Den Grønne Servicevogn. Vi tror på, at det i princippet ikke bliver dyrere for kunderne at tage det bæredygtige valg,” afslutter Lars Mejlby.

 

Den Grønne Servicevogn

  • 100% eldrevet servicevogn
  • Solceller på taget, der oplader el-værktøjet
  • Dokumenteret grønt og bæredygtigt inventar og materialevalg
  • Bedre indretning til kildesortering af affald
  • Montør uddannet til at rådgive om det mest bæredygtige valg af materialer
  • Forbedres løbende, når flere eller bedre bæredygtige løsninger bliver tilgængelige 

 

Tak til vores samarbejdspartnere Solar Danmark A/S, Schneider Electric Danmark A/S og Modul-System HH A/S. Tak til Morsing PR for billeder.

 

For yderligere information kontakt venligst:


Lars Mejlby

Administrerende direktør, SIF Gruppen

Tlf.: 26 32 29 53 | E-mail: lms@sif.dk

SIF Gruppen · Generatorvej 12, 2860 Søborg · Tlf. 39 750 750 · sif@sif.dk

Vi bruger cookies ifbm. funktioner på hjemmesiden og til indsamling af statistik. Ved at klikke "Accepter alle", godkender du vores brug af cookies. Hvis du klikker på knappen "Afvis alle", sætter vi ikke cookies til statistik – vi benytter dog en cookie for at huske dit valg. Du kan også vælge hvilke formål, hjemmesiden må bruge cookies til.
Tilpas indstillinger